Vampýrská akademie - moje recenze

2. června 2011 v 21:59 | Lissa Dragomir |  Recenze
Vampýrská akademie 1 - Vampýrská akademie
Richelle Mead
Doufám, že každý z Vás ví o čem tato knížka je a v čem spočívá. ;) Já vám k tomu řeknu jen svou recenzi a svůj názor. J
Kniha je psána velice hezky.. Četla jsem si ji, když jsme byli v Bulharsku, a nadchla mě tak, že jsem ji zhltla do slova a do písmene jedním dechem J Je psána takovým stylem, jako byste byli vy hlavní postavou - Rose Hathawayovou. Připadáte si jako byste měli chránit Lissu a když čtete o kousek dál, uvědomíte si, že vás pohltil děj, nemůžete oči odtrhnout od stránky a doufáte, že někdy zažijete něco podobného jako Rose a její přátelé. Doufáte, že Váš životní příběh bude podobný. Plný lásky, rodiny, přátel, ale i nesnází, komplikací. To přeci do dokonalého života patří.. J A když si přečtete poslední slovo, které je na poslední stránce, uvědomíte si, že se těšíte na další díl a přemýšlíte jak se Rose povede příště. Lépe nebo hůře?
(více v celém článku)

Já sama doufám, že můj životní příběh bude tak krásný a zajímavý jako Rosin i když jiný. Nežiju ve světě vampýrů, dhampýrů a Morojů, ale lidí. Nemá snadný život, každý z nás to ví, ale má ho zajímavý, důstojný a statečný. Je ochotna se všeho vzdát jen proto aby ty které miluje byli šťastni, i když si neuvědomuje, že nikdy nebudou spokojeni, pokud ona nebude stát po jejich boku, ať už jako kamarádka nebo přítelkyně. Je to dívka s odvážným srdcem a i když to zní divně, tak si myslím, že je to člověk, podle kterého bychom se měli řídit a mít ho za vzor, je to člověk, který ví co chce a do všeho se vrhne po hlavě. Je to fiktivní postava, ale každý se v ní alespoň z části možná najde. Občas mi v některých věcech připomíná mě samu. Je těžké popsat všechno co bych chtěla říct a vím, že to asi všechno neřeknu, ale myslím si, že někoho jako je Rose Hathawayová si nezaslouží každý, snad jen někdo jako byl její učitel Dimitrij Belikov. Ti dva se hledali, až se našli. Myslím si, že by každá holka měla najít kluka jako je Dimitrij, a že by každý kluk měl najít dívku jako je Rose. A že by si všichni z nás měli vzít příklad z těchto dvou. Nemyslíte si, že by se každý z nás měl nad řádkami, které jsem sem psala zamyslet? Možná nejsou dokonalé, ale každý by ve svém životě měl mít rodinu, spravedlivost, odvahu, přátelství a hlavně lásku. Jak by tento svět vypadal bez toho co nám dává sílu - bez lásky? Každý z nás má na světě polovinu, která sedí do jeho duše tak jako puzzle do druhého.
Teď když jsem dopověděla to, co sem chtěla říct o Rose, Dimitrijovi, bych ráda zhodnotila knížku samu o sobě. J Je to opravdu krásný příběh, nejvíce mě tam zaujali královské rodiny a strážci, kteří je chrání ;) Samozřejmě bych byla blázen kdyby se mi nejvíce nelíbil Dimitrij :D Takovou romantiku by snad chtěla každá holka :D Bylo zajímavé koukat se na příběh i z jiné perspektivy, a to z pohledu Lissy, se kterou měla Rose psychické pouto.
Nejvíce se mi na knížce líbily scény mezi Dimitrijem a Rose - kouzlo chtíče :D Tréninky a Rosino oslovování "Soudruhu", Lissa a Christian, Rose a Lissa na večírcích, podraz Mii a další :D
Největší překvapení asi byla: Natálie Strigojkou - v dalších dílech se dozvíte proč to Viktor udělal, éter..
Myslím si, že zápletka byla skvělá a Rose se ukázala v jiném světle než ve kterém byla na Akademii, ve světle skutečného světla, který na ni čeká za branami školy. Přečtěte si tento nespoutaný příběh o dívce, která by byla ochotna zaplatit cokoli za to, aby byli její blízcí šťastni..
Jedním slovem byla kniha dokonalá :) Jsem ráda, že jsem přečetla již všechny knihy z této série a postupně sem budu dávat i ty další :) Ale když se na to podívám zpětně tak mi je smutno, že ten příběh už skočil, dobře, ale skončil.. Jak se říká " Všechno jednou začíná, všechno jednou končí..".. Doporučuji si jí přečíst ať už z internetu, kde ji určitě najdete nebo si ji půjčit od kamaráda, z knihovny a nebo si ji koupit a ujišťuju vás, že nebudete litovat :)
Své názory na tuto knihu a tento článek pište níže :) Nejsem si jistá jak zareagujete, protože nevím co si myslíte o tom, že bychom měli být jako Rose. Každý z nás je originál, jen si vzít příklad, že jsou zde i lidé, kteří jsou ochotni zaplatit cokoli pro své nejbližší. Já nevím jaká jsem, ale asi záleží na situaci.. Člověk všechno pochopí až když je v té situaci, je to jako se softballem, který závodně hraju.. Pravidla pochopím až když jsem v poli s rukavkou v ruce a u domácí mety stojí pálkař, ketcher a rozhodčí.. Pravidla si volíme my, a je jen na nás jak se budeme chovat.. :)
Vaše ..Lissa..♥

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.